Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

REKRUTACJA 2025/2026

 

REKRUTACJA

 

NA ROK SZKOLNY 2025/2026

DO ,,LEŚNEGO” PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO

W POLICACH

 

   Informacja w sprawie elektronicznej rekrutacji dzieci do przedszkola i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2025/2026


   W dniu 03-03-2025 godz. 08:00 rozpocznie się rekrutacja dzieci do przedszkoli i oddziałów
przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Police na rok szkolny 2025/2026.

   Nabór dzieci na nowy rok szkolny do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach
podstawowych będzie się odbywał za pośrednictwem elektronicznego systemu rekrutacji dostępnego
pod adresem:

https://rekrutacje-police.pzo.edu.pl/

 

   Do korzystania z elektronicznego systemu naboru niezbędny jest komputer bądź  dowolne urządzenie mobilne z przeglądarką internetową. W systemie w zakładce „Pliki do pobrania, instrukcja”, będą umieszczone do pobrania wszystkie niezbędne do wypełnienia dokumenty oraz instrukcje do
systemu, aby z łatwością przejść cały proces rejestracji danych w systemie rekrutacji.

   Możliwość rejestracji w systemie elektronicznej rekrutacji będzie dostępna dla rodziców/opiekunów
prawnych w celu dopełnienia następujących czynności:


od 24-02-2025 godz. 08:00  do 02-03-2025 godz. 23:59 – złożenie deklaracji
kontynuowania wychowania przedszkolnego przez rodziców/ prawnych opiekunów, których
dziecko już uczęszcza do danego przedszkola/oddziału przedszkolnego,


od 03-03-2025 godz. 08:00  do 21-03-2025 godz. 15:00  – złożenie przez rodziców/ prawnych
opiekunów wniosku o przyjęcie dziecka do przedszkola/oddziału przedszkolnego w szkole wraz z wymaganymi załącznikami.


Uwaga!
Jeżeli rodzice/prawni opiekunowie, których dziecko obecnie już uczęszcza do przedszkola/ oddziału
przedszkolnego, nie złożą deklaracji kontynuowania wychowania przedszkolnego we wskazanym
wyżej terminie, wchodzą w proces rekrutacji w celu ubiegania się o ponowne przyjęcie dziecka do
przedszkola/oddziału przedszkolnego. W takim przypadku niezbędne jest złożenie przez rodziców/
prawnych opiekunów wniosku o przyjęcie dziecka do przedszkola/oddziału przedszkolnego wraz z
wymaganymi załącznikami. 


W celu elektronicznego wypełnienia wniosku/deklaracji kontynuowania wychowania przedszkolnego
potrzebne będą następujące dane: numer PESEL dziecka, dane osobowe i adres zamieszkania
dziecka, dane osobowe i adres zamieszkania rodziców/prawnych opiekunów dziecka.
Po dokonaniu rejestracji w systemie wniosku rodzice/opiekunowie prawni, posiadający profil
zaufany, będą mieli możliwość podpisania wniosku za jego pomocą. W celu potwierdzenia spełniania
kryteriów zaznaczonych we wniosku, w systemie będzie możliwość dodania w formie załączników
wymaganych oświadczeń i dokumentów określonych w Uchwale nr Nr V/37/2015 Rady Miejskiej w
Policach z dnia 24 lutego 2015 r.


W przypadku, gdy rodzic/opiekun prawny nie będzie posiadał profilu zaufanego, po dokonaniu
rejestracji wniosku w systemie, będzie miał również możliwość pobrania i wydrukowania
wypełnionego wniosku/deklaracji oraz załączników. Podpisany wniosek wraz z wymaganymi załącznikami należy wówczas złożyć w sekretariacie placówki wybranej na pierwszym miejscu listy
preferencji.


Uwaga!

Każdy zarejestrowany wniosek musi być zatwierdzony przez przedszkole wybrane na pierwszym
miejscu listy preferencji, w przeciwnym razie nie będzie brany pod uwagę podczas naboru.
Oświadczenia (załączniki do wniosku) składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie
fałszywych oświadczeń (art. 150 ust. 6 ustawy Prawo oświatowe).
Rodzice, którzy nie posiadają jeszcze profilu zaufanego mogą go bezpłatnie założyć za pośrednictwem
platformy e-PUAP lub swojego banku (w którym rodzic/opiekun prawny posiada konto). Profil
zaufany służy później do wszelkich kontaktów zdalnych z administracją.
W postępowaniu rekrutacyjnym biorą udział dzieci zamieszkałe w Gminie Police.
Wychowaniem przedszkolnym obejmuje się dzieci z początkiem roku szkolnego w roku
kalendarzowym, w którym dziecko kończy 3 lata, do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w
którym dziecko kończy 7 lat.
Dzieci sześcioletnie (urodzone w 2019 roku) obowiązane są odbyć roczne przygotowanie
przedszkolne w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym zorganizowanym w szkole podstawowej.
Dzieci pięcioletnie (urodzone w 2020 roku), dzieci czteroletnie (urodzone w 2021 roku) oraz dzieci
trzyletnie (urodzone w 2022 roku) mają ustawowe prawo do korzystania z wychowania
przedszkolnego.
W postępowaniu rekrutacyjnym mogą brać także  udział  dzieci, które ukończyły  2,5- roku oraz dzieci
zamieszkałe poza Gminą Police.
Pierwszeństwo przyjęcia do przedszkola przysługuje jednak dzieciom 3- letnim (i starszym) oraz
mieszkańcom Gminy Police.
Warunkiem przyjęcia dzieci 2,5 letnich oraz zamieszkałych poza Gminą Police  jest posiadanie przez dane przedszkole wolnych miejsc.
W sytuacji nieprzyjęcia dziecka w postępowaniu rekrutacyjnym do przedszkola lub oddziału
przedszkolnego w szkole podstawowej, Burmistrz Polic wskaże rodzicom inne przedszkole lub oddział
przedszkolny w szkole podstawowej na terenie Gminy Police, który przyjmie dziecko.

Data dodania: 2024-02-16 23:02:23
Data edycji: 2025-02-25 10:42:42
Ilość wyświetleń: 463
godło Polski - link do strony głównej
Strona główna

72-010 Police

Wróblewskiego 3

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej