72-010 Police
Wróblewskiego 3
REKRUTACJA
NA ROK SZKOLNY 2024/2025
DO ,,LEŚNEGO” PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO
W POLICACH
1. 26.02.2024r. do 01.03.2024 r. - Składanie deklaracji o
kontynuacji wychowania w naszym przedszkolu,
2. 04.03.2024r. do 22.03.2024 r. (dotyczy nowych dzieci) -
Składanie wniosku o przyjęcie dziecka do przedszkola
3. 28.03.2024r. o godz. 13 00 - Podanie do publicznej wiadomości listy
kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych
4. 28.03.2024r. do 05.04.2024r. - Potwierdzenie przez rodzica
kandydata, woli przyjęcia do przedszkola w postaci
pisemnego oświadczenia – brak potwierdzenia woli oznacza
rezygnację z miejsca w przedszkolu
5. 09.04.2024r. o godz.13 00 - Podanie do publicznej wiadomości listy
kandydatów przyjętych i nieprzyjętych
WAŻNE !!!
SKŁADANIE DEKLARACJI O KONTYNUACJI WYCHOWANIA W NASZYM
PRZEDSZKOLU ORAZ WNIOSKÓW O PRZYJĘCIE DZIECKA DO PRZEDSZKOLA NA
ROK SZKOLNY 2024/2025 JAK RÓWNIEŻ POTWIERDZENIE WOLI ODBYWAĆ
BĘDZIE SIĘ DROGĄ ELEKTRONICZNĄ.
https://rekrutacja-przedszkole.ug.police.pl
Do korzystania z elektronicznego systemu naboru niezbędny jest komputer bądź dowolne
urządzenie mobilne z przeglądarką internetową. W systemie, w zakładce „Pliki do pobrania,
instrukcje”, będą umieszczone do pobrania wszystkie niezbędne do wypełnienia dokumenty
oraz instrukcje do systemu, tak, aby z łatwością przejść cały proces rejestracji danych w
systemie rekrutacji.
Jeżeli rodzice/prawni opiekunowie, których dziecko obecnie już uczęszcza do
przedszkola/ oddziału przedszkolnego, nie złożą deklaracji kontynuowania wychowania
przedszkolnego we wskazanym wyżej terminie, wchodzą w proces rekrutacji w celu
ubiegania się o ponowne przyjęcie dziecka do przedszkola/oddziału przedszkolnego. W
takim przypadku niezbędne jest złożenie przez rodziców/ prawnych opiekunów wniosku o
przyjęcie dziecka do przedszkola/oddziału przedszkolnego wraz z wymaganymi
załącznikami.
W celu elektronicznego wypełnienia wniosku/deklaracji kontynuowania wychowania
przedszkolnego potrzebne będą następujące dane: numer PESEL dziecka, dane osobowe i
adres zamieszkania dziecka, dane osobowe i adres zamieszkania rodziców/prawnych
opiekunów dziecka.
Po dokonaniu rejestracji w systemie wniosku rodzice/opiekunowie prawni, posiadający
profil zaufany, będą mieli możliwość podpisania wniosku za jego pomocą. W celu
potwierdzenia spełniania kryteriów zaznaczonych we wniosku, w systemie będzie możliwość
dodania w formie załączników wymaganych oświadczeń i dokumentów określonych w
Uchwale nr Nr V/37/2015 Rady Miejskiej w Policach z dnia 24 lutego 2015 r.
W przypadku, gdy rodzic/opiekun prawny nie będzie posiadał profilu zaufanego, po
dokonaniu rejestracji wniosku w systemie, będzie miał również możliwość pobrania i
wydrukowania wypełnionego wniosku/deklaracji oraz załączników. Podpisany wniosek
wraz z wymaganymi załącznikami należy wówczas złożyć
w sekretariacie placówki wybranej na pierwszym miejscu listy preferencji.
Uwaga!
Każdy zarejestrowany wniosek musi być zatwierdzony przez przedszkole wybrane na
pierwszym miejscu listy preferencji, w przeciwnym razie nie będzie brany pod uwagę
podczas naboru.
Oświadczenia (załączniki do wniosku) składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej
za składanie fałszywych oświadczeń (art. 150 ust. 6 ustawy Prawo oświatowe).
Rodzice, którzy nie posiadają jeszcze profilu zaufanego mogą go bezpłatnie założyć za
pośrednictwem platformy e-PUAP lub swojego banku (w którym rodzic/opiekun prawny
posiada konto). Profil zaufany służy później do wszelkich kontaktów zdalnych z
administracją.
W postępowaniu rekrutacyjnym biorą udział dzieci zamieszkałe w Gminie Police.
Wychowaniem przedszkolnym obejmuje się dzieci z początkiem roku szkolnego w roku
kalendarzowym, w którym dziecko kończy 3 lata, do końca roku szkolnego w roku
kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat.
Dzieci sześcioletnie (urodzone w 2018 roku) obowiązane są odbyć roczne przygotowanie
przedszkolne w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym zorganizowanym w szkole
podstawowej.
Dzieci pięcioletnie (urodzone w 2019 r.), dzieci czteroletnie (urodzone w 2020 r.) oraz
dzieci trzyletnie (urodzone w 2021r.) mają ustawowe prawo do korzystania z wychowania
przedszkolnego.
W postępowaniu rekrutacyjnym mogą brać także udział dzieci, które na dzień 01.09.2024 r.
będą miały ukończone 2,5- roku (urodzone w I kwartale 2022 roku) oraz dzieci zamieszkałe
poza Gminą Police.
Pierwszeństwo przyjęcia do przedszkola przysługuje jednak dzieciom 3- letnim (i starszym)
oraz mieszkańcom Gminy Police.
Warunkiem przyjęcia dzieci 2,5 letnich oraz zamieszkałych poza Gminą Police jest
posiadanie przez dane przedszkole wolnych miejsc.
W sytuacji nieprzyjęcia dziecka w postępowaniu rekrutacyjnym do przedszkola lub oddziału
przedszkolnego w szkole podstawowej, Burmistrz Polic wskaże rodzicom inne przedszkole
lub oddział przedszkolny w szkole podstawowej na terenie Gminy Police, który przyjmie
dziecko.
72-010 Police
Wróblewskiego 3